Tworzymy biura przyszłości!

Od samego początku powstania firmy w 1992 r. przyświecała nam idea, że sprzedaż jest to pomoc w kupowaniu. Oczywiście na przestrzeni lat zmieniał się charakter naszego wsparcia, tak jak zmieniały
się oczekiwania naszych klientów. W latach 2012-2014 cały zespół naszej firmy skupił się na analizowaniu wyników dotyczących potrzeb i zaangażowania pracowników w kontekście realizacji celów biznesowych firmy. Podjęta została kluczowa decyzja o zmianie strategii działania. Zdecydowaliśmy, że w związku ze zmieniającymi się realnymi potrzebami naszych klientów poprzez nasze działania będziemy pozytywnie wpływać na rozwój ich biznesu.

 

Nie było łatwo uzyskać takie efekty. Wyzwaniem dla nas było zbudowanie odpowiedniego zaangażowania
zespołu w stworzenie i wdrożenie nowej strategii. Nawet najlepsza strategia bez udziału ludzi nie może wejść w życie. Dla nas ważne było żeby zjednoczyć zespół wokół tej idei, nadać większy sens ich pracy, nadać sens nowej wizji i misji firmy. Naszym klientom pomagamy zmienić się w przedsiębiorstwa przyszłości poprzez kreowanie powierzchni biurowej, która ma coraz większe znaczenie dla zarządzania. Określenie to oznacza firmę, która - dzięki inwestowaniu w wiedzę i kapitał ludzki - potrafi stale  umacniać swoją pozycję na rynku i nie boi się wyzwań przyszłości. Taka firma rozwija się szybciej niż inne, dystansuje konkurencję, działa sprawnie i elastycznie, wprowadza nowe produkty i usługi, pozytywnie zaskakuje rynki. W przedsiębiorstwie przyszłości to pracownicy są najważniejszym kapitałem, bo od ich kreatywności, zaangażowania i kwalifikacji zależy rozwój firmy, jej wyniki i poziom innowacyjności. Uważamy, że w przyszłości kluczową rolę odgrywać będzie odpowiedni sposób  zorganizowania przestrzeni życiowej pracownika. Nasz obecny sposób działania jest narzędziem wspomagającym HR. Poprzez odpowiednią aranżację przestrzeni biurowej pomagamy pracodawcom w realizacji ich celów biznesowych. W ten sposób firmy przyciągają talenty. Biuro przyszłości pomaga zatrudnić, utrzymać, zmotywować, zadbać o zdrowie i efektywność pracownika.

 

Tak jak HR-owe działania budujące zaangażowanie, przywiązanie i satysfakcję pracowników, tak miejsce pracy - kreatywne, elastyczne, wspierające procesy - pomaga zarządzać i zwiększać sprawność operacyjną. Pracownicy naszych klientów robią sobie zdjęcia w swoich nowych biurach, żeby pokazać rodzinie i znajomym , gdzie pracują, podkreślając tym samym starania pracodawcy nie tylko o komfortowe warunki pracy, ale także przyjazną atmosferę otoczenia. Na rynku pracy jest obecnie pokolenie X i Y a za chwile będzie pokolenie Z. Charakter pracy staje się bardziej zadaniowy; liczą się efekty, elastyczność oraz miejsca - pracujemy wszędzie. Mamy mieć możliwość wybrania strefy w biurze do wykonania odpowiedniego zadania. Nie tylko ludzie są ważni, ale też procesy. Kiedyś na 100 pracowników potrzeba było 100 biurek i 100 krzeseł. To nie wystarcza i dlatego tworzymy przestrzenie dedykowane do: telefonowania, współpracy, generowania pomysłów lub pracy w skupieniu. Tworzenie przestrzeni pod konkretne zadania i procesy zyskało większe znaczenie również dla HR.

 

Rok 2017 i następne lata to dla nas i wielu polskich firm okres przejścia od zarządzania człowiekiem do zarządzania procesami, pracują zarówno indywidualnie, jak i zespołowo. To czas, w którym przedsiębiorcy zmieniają swój wizerunek, a co za tym idzie zmieniają swoją ideę działania. Priorytetem kadry zarządzającej w wielu polskich firmach staje się dopasowanie swoich powierzchni biurowych do nowych technologii, elastycznych form pracy, wielozadaniowości. Mamy też świadomość, że wyzwaniem dla wielu firm nie będzie już tylko umiejętne zarządzanie pokoleniem Y, ale przede wszystkim umiejętne zorganizowanie przestrzeni biurowej dla różnorodnych pracowników, którzy spotykają się w biurze i muszą ze sobą współpracować.

Katarzyna Wierzba

KEY CLIENTS DIRECTOR

Biuro przyszłości pomaga zatrudnić, utrzymać, zmotywować, zadbać o zdrowie i efektywność pracownika.

Wróć